Skip to the main content

Huishoudelijk Reglement Bridgeclub Winschoten

Huishoudelijk Reglement Bridgeclub Winschoten.

artikel 1.

Een aanvraag om als lid van de bridgeclub Winschoten te worden toegelaten, dient schriftelijk te worden gericht aan het secretariaat van de vereniging.

Hierbij kan gebruik gemaakt worden van een bij het secretariaat verkrijgbaar inschrijfformulier.

artikel 2.

De leden zijn verplicht bij adreswijziging hiervan schriftelijk mededeling te doen aan het secretariaat.

artikel 3.

Opzegging van het lidmaatschap dient eveneens schriftelijk te geschieden bij het secretariaat.

artikel 4.

Elk lid ontvangt een keer een exemplaar van het Huishoudelijk Reglement en van het Wedstrijdreglement.

artikel 5.

De leden hebben toegang tot alle door de vereniging georganiseerde evenementen tegen betaling van de eventueel te betalen inschrijfgelden.

artikel 6.

Door toetreding onderwerpen de leden zich aan de Statuten, het Huishoudelijk Reglement en het Wedstrijdreglement, en verder aan alle door het bestuur of de ledenvergadering genomen besluiten.

Mededelingen en andere stukken namens het bestuur zijn bindend voor de leden.

artikel 7.

Bij ongepast gedrag van een lid, dit ter beoordeling van het bestuur, heeft het bestuur, met inachtneming van onder andere artikel 6 van de Statuten, de bevoegdheid sancties toe te passen.

Het bestuur is verplicht uitleg te geven over toepassing van dit artikel op de eerstvolgende ledenvergadering, of op een daartoe tussentijds bijeengeroepen ledenvergadering.

artikel 8.

Bezwaren, opmerkingen of voorstellen moeten door de leden schriftelijk bij het secretariaat worden ingediend. De secretaris is verplicht het bezwaar, de opmerking of het voorstel in de eerstvolgende bestuursvergadering op de agenda te plaatsen.

artikel 9.

Geen der bestuursleden mag namens de vereniging financiёle verplichtingen aangaan, die uitgaan boven de in de begroting opgenomen bedragen.

artikel 10.

Voor vacatures in het bestuur kunnen door het bestuur een of meerdere kandidaten gesteld worden. De leden hebben het recht tegenkandidaten te stellen. De namen van de kandidaten, die door tenminste 10 leden worden gesteld dienen uiterlijk een uur voor aanvang van de ledenvergadering, waarop de verkiezing zal plaatsvinden, te worden ingediend bij de secretaris.

Bestuurstaken.

artikel 11.

De voorzitter leidt de vergadering(en) en heeft in de eerste plaats voor stipte nakoming van het bij Statuten en Huishoudelijk Reglement bepaalde te zorgen.

Bij afwezigheid wordt de voorzitter vervangen door de vice-voorzitter. Bij afwezigheid van deze wordt de voorzitter vervangen door de secretaris of de penningmeester.

De voorzitter dient ervoor te zorgen dat alle vergaderingen verlopen volgens de door het bestuur vastgestelde agenda.

De secretaris houdt archief  van de gehele administratie, uitgezonderd de 

financiёle. Hij houdt van alle belangrijke stukken kopie en is belast met de correspondentie. Hij maakt een verslag van elke vergadering, die na goedkeuring door de voorzitter en de secretaris worden ondertekend.

Voor elke vergadering stelt hij een agenda samen.

Hij brengt verslag uit op de jaarlijkse ledenvergadering.

De penningmeester is belast met alle financiёle administratie. Hij is verplicht 

zijn boeken en bescheiden aan een door de ledenvergadering te benoemen kascommissie over te leggen en alle gevraagde inlichtingen te verstrekken.

Op de jaarlijkse ledenvergadering legt hij verantwoording af aan de leden.

Hij geeft daarbij verslag van de financiёle toestand van de vereniging en dient zijn begroting voor het komende verenigingsjaar in.

artikel 12.

Buiten de voorzitter, de secretaris en de penningmeester bestaat het bestuur uit nog twee leden.

artikel 13.

De bestuursleden worden gekozen voor een periode van vijf jaar. Elk jaar treedt een bestuurslid af ingevolge een rooster van aftreden.

artikel 14.

Het bestuur kan zich laten bijstaan door tijdelijke en/of  permanente commissies.

De technische commissie is permanent.

Het bestuur benoemt de leden van de commissies en kan wijzigingen in de samenstelling van de commissies aanbrengen.

artikel 15.

De technische commissie is belast met:

-organisatie, uitvoering en leiding van de onderlinge competitie;

-organisatie van de open drives en de leiding hiervan.

artikel 16.

Alle in te stellen commissies zijn verantwoording verschuldigd aan het bestuur.

In principe zal in elke commissie een bestuurslid zitting nemen.

artikel 17.

De competitiespeeldag is dinsdag, aanvang 19.30 uur.

artikel 18.

De organisatie, uitvoering en leiding van de onderlinge competitie geschiedt volgens richtlijnen, vastgesteld in een door de technische commissie opgesteld Wedstrijdreglement, dat door de ledenvergadering dient te worden goedgekeurd.

artikel 19.

Het bestuur voorziet in alle  gevallen waarin Statuten, Huishoudelijk Reglement en of andere reglementen niet voorzien.

artikel 20.

Ieder lid wordt geacht met de inhoud van het Huishoudelijk Reglement op de hoogte te zijn en ermee akkoord te gaan.

artikel 21.

Het bestuur is gehouden minimaal eens per vijf jaar het Huishoudelijk Reglement te toetsen aan de bestaande situatie en indien zij dit nodig acht veranderingen ter goedkeuring aan de ledenvergadering voor te leggen.

Dit Huishoudelijk Reglement is opgemaakt en goedgekeurd in de ledenvergadering op…

Andere artikelen
Aanmelden zomer drive 2025 / Afmelden competitie 2025-2026 /

Aanmelden zomer drive 2025 / Afmelden competitie 2025-2026 /

Aanmelden zomer drive: (start 6 Mei) Agenda:          (voorkeur) Op de bridge avond, voor...

20/06/2025 - Gerard Klaver
Dag van het Park Winschoten 11 Mei 2025, impressie

Dag van het Park Winschoten 11 Mei 2025, impressie

Voor een aantal foto's zie de fotogalerij

12/05/2025 - Gerard Klaver
Zomerdrive 2025

Zomerdrive 2025

Zie bijlage voor informatie voor de zomerdrive 2025 B.C. Winschoten Aanmelden via agenda...

07/05/2025 - Gerard Klaver